Na negenhonderdnegenennegentig exemplaren van de X-Bow vond KTM het tijd voor een facelift, waardoor nummertje 1.000 (en volgende) anders voor de dag komt. De Oostenrijkse kruisboog in het nieuw, zeg maar.
Je zal het kalkpapier al moeten bovenhalen om de facelift te kunnen herkennen. Al zit de grootste weg gever in de muil van de X-Bow. Die herbergt voortaan namelijk led-dagrijverlichting en wordt wat verder opengewerkt. Nu, niet dat het de X-Bow ontbrak aan agressief smoelwerk.
Achterin blijft de 2-liter TFSI van Audi present tekenen. Die was goed voor 300 pk maar zou het nu wat verder schoppen. Hoe ver, dat geven ze bij KTM dan weer niet echt mee. Want stiekem wou het vooral vieren dat het 1.000 stuks heeft gebouwd van de crossbow sinds 2007. Een cijfertje dat de hoogte in moet, want KTM zal de X-Bow commercialiseren in Noord-Amerika, waar het merk jaarlijks zo'n 40 exemplaren hoopt te slijten.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden