Hyundai heeft op haar thuismarkt de Avante Sport gepresenteerd, het sportieve bastaardbroertje van de bij ons gekende i40 met 204 pk. Wat ons meteen aan het denken zet; waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Krijgt de rest van de wereld een Avante en Elantra, dan doen we het in onze contreien met de i40. Niets mis mee natuurlijk, maar nu de rest van de wereld een 'sportversie' krijgt, vragen we ons af hoe het nu zit met de snellere i40.
Zo krijgt de Avante een bodykit met stijlelementen van de i30 Turbo, stevige einddempers en een setje 18-duims velgen in de wielkasten. Optioneel horen daar zelfs nog een spoiler en extra sportieve accenten bij. Krachtbron voorin is de gekende 1.6 T-GDi (hallo, i30 Turbo, Kia Cee'd GT en Veloster Turbo) met 204 pk en 265 Nm die kan gehangen worden aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. Goed voor een sprint naar de honderd in een respectabele 8 seconden.
Maar goed, waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden