De Mulsanne draait weeral zes jaar mee, dus Bentley vond het tijd om de luxesedan te injecteren met een botoxkuur. In dit geval kan je dat zelfs letterlijk zien, want de druilerige ogen worden helemaal strak getrokken.
Niet iedereen was te spreken over de voorsteven van de Mulsanne toen 'ie in 2010 ten tonele verscheen. vooral de uiterste lichten die enkele centimeters lager stonden gaven de sedan een nogal druilerige aanblik. Vanaf 2016 is dat echter geen probleem meer, want de Britten trokken het koplampenspel op een gelijke lijn. Ook anders vooraan is de grotere en meer vierkant grille die je kan krijgen met een scala aan roostermotiefjes. Achteraan pronken de lichten dan weer voortaan in de vorm van een B-motief. De B van Bentley uiteraard.
Lederkeuze
Heeft de modale werkman nog de keuze tussen stoffen of lederen stoelwerk, dan heb je binnenin de Mulsanne de keuze uit 24 verschillende kleuren leder. Alsof die keuze nog niet moeilijk genoeg is dien je ook nog te combineren met accentstiksels en 13 verschillende soorten inlegstroken. Waarbij zelfs steen tot de keuze behoort. Technologisch profiteren de inzittenden van een nieuw infotainmentsysteem met 8-duims aanraakscherm en een 60GB harde schijf. Android Auto en Apple CarPlay tekenen uiteraard present.
Vooral op zoek naar plaats? Dan moet je gaan voor de Extended Wheelbase, die brengt 25 centimeter (!) extra beenruimte voor de achterste passagiers. Handig om lekker achteruit te zakken in je zacht fauteuil en gebruik te maken van de 10.2-duim tablets of te luisteren naar het audiosysteem met 20 luidsprekers en 2.200 watt.
Schuimige banden
Onderhuids monteerde Bentley actieve motorophangingspunten en aangepaste ophangingscomponenten. Helemaal decadent zijn de unieke banden van Dunlop die met schuim gevulde holtes hebben om minder rolgeluid binnen te laten. De sportievere Mulsanne S krijgt daarbovenop nog een opnieuw gekalibreerde automaat en luchtophanging.
Voor de vooruitgang zorgt een 6.75-liter biturbo V8 met 530 pk en 1.100 Nm. Geen S achterop de koffer, dan levert diezelfde motor 505 pk en 1.020 Nm. ZF zorgt in beide gevallen voor de 8-traps automaat die de kracht naar de achterwielen stuurt.
Recente reacties
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
WLTP is altijd met zout er bij. En die 81,4kWh is de totale batterij, in de praktijk worden er daar...
Door this 14 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Even wat zout bij nemen? 600km uit 81kWh halen is een verbruik van 13,5kWh per 100km. Lijkt mij...
Door John 15 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Kia heeft zijn cijfers intussen nog aangepast en belooft nu een WLTP-rijbereik van, inderdaad, 600...
Door Joram 16 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Die 560km is dat WLTP? Want dat is wel best weinig voor zo'n kleine auto met zo'n grote batterij....
Door this 17 uur geleden