Al sinds 1967 werkten Toyota en Daihatsu samen, nadat Toyota een aandeel nam in de kleine autobouwer. Vandaag, goed 40 jaar later heeft Toyota bekend gemaakt Daihatsu volledig over te nemen.
Sinds 1988 had Toyota al een meerderheidsaandeel van 51,2 procent in Daihatsu. Hoeveel Toyota neertelde voor de overige 48,8 procent is niet bekend, al doen bedragen van 3 miljard euro de ronde.
Toyota kan nu verder haar zin doen met de koning van de kei-carbouwers, zelf houden ze het erop dat Toyota know-how over comfort, gebruiksgemak en veiligheid levert, terwijl Daihatsu kostenbesparende technieken en verbruiksbesparende technologie kwijtkan bij Toyota.
Daihatsu zelf is al sinds eind 2011 verdwenen van de Europese markt.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden