Hoewel het grote kleppers zoals Tesla en Volvo zijn die met de aandacht gaan lopen van de autonome wagen blijven ook andere merken niet achter. Renault en Nissan, die zullen tegen 2020 meer dan 10 wagens in de showroom hebben staan met verregaande zelfrijdende technologie.
Niet dat ze tot 2020 zullen wachten om de technologie uit te rollen, want de alliantie zal de komende vier jaar stelselmatig nieuwe tech introduceren. Daarbij spelen bekende, betaalbare en in massa geproduceerde modellen een sleutelrol.
Zo kunnen we ons dit jaar verwachten aan een single-lane control systeem dat je autonoom laat rijden op de autostrade (een vorm van lane keeping en adaptieve cruisecontrol). In 2018 mogen we ons dan verwachten aan multiple-lane control. Dat is gelijkaardig aan het eerdere systeem maar laat toe om de wagen autonoom te laten veranderen van rijvak als je er om vraagt.
In 2020 krijgen we dan intersection autonomy, waarbij de wagen zonder input van de bestuurder in stedelijke omgevingen en drukke kruispunten kan laveren. Als je durft natuurlijk...
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 17 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 19 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 20 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden