Met de winter op komst rust Jaguar haar XE uit met vierwielaandrijving, al zal je wel tot de lente van volgend jaar moeten wachten om hem op je oprit te parkeren.
Vanaf dag één werd de XE ontwikkeld met vierwielaandrijving in het achterhoofd. Dat AWD-systeem vindt nu zijn weg naar de kleinste Jaguar. Het systeem wordt beschikbaar op de 2.0d met 180 pk en de 340 pk sterke S-variant. De kans is echter reëel dat onze contreien enkel die eerstgenoemde diesel met AWD-krijgen.
Het systeem zelf, dat behoudt de achterwielaangedreven dynamiek en stuurt enkel kracht naar de voorwielen wanneer dat nodig is. 'Intelligent Driveline Dynamics' noemt Jaguar dat met knappe woorden. Een XE met AWD snelt naar de honderd in 7,9 seconden en heeft een normverbruik van 4,7l/100 km. Dat is 0,1 seconde trager en een halve liter minder zuinig dan de achterwielaangedreven XE met 2-liter diesel. De meerprijs bedraagt 2.600 euro waardoor je vanaf 41.040 euro een AWD XE op je oprit hebt staan.
Recente reacties
Elektrische Ford Explorer start productie: dit of toch een Volkswagen ID.4?
Het interieur ziet er alvast niet hetzelfde uit, dus misschien is er hoop. Hoop op deftig...
Door JL 10 uur geleden
Vraag: Is nieuwe BMW 1 Reeks stiekem een Kia? (2024)
Ik ben echt teleurgesteld, ik rijd al 15j de 1 series en elke dag met plezier en was nu op een...
Door Krisje 10 uur geleden
Elektrische Ford Explorer start productie: dit of toch een Volkswagen ID.4?
De Ford natuurlijk, die ID’s zien er van binnen niet uit
Door Ton 12 uur geleden
Elektrische Ford Explorer start productie: dit of toch een Volkswagen ID.4?
Het moest er even uit. Vanaf nu zal ik zwijgen als de ID-reeks van VW nog aan bod komt.
Door JL 22 uur geleden