De nieuwe 500 vloog de startblokken uit met enkel benzines onder de kap, maar vanaf begin 2016 kunnen fashionistas ook beroep doen op een 1.3 Mjet-diesel met 95 pk om verder te geraken op één tank.
Een Fiat 500 met diesel is niets nieuw, echter beschikte de laatste generatie bij zijn lancering nog niet meteen over een zelfontbrander. Die komt er nu wel in de vorm van de 1.3 Multijet II Euro 6 diesel. Een blok van de tweede generatie die via een manuele vijfbak beroep kan doen op 95 pk en 170 Nm. Goed om naar de honderd te shinen in 10,7 seconden en toe te komen met een dorst van 3,4 l/100 km.
De CO2-uitstoot die ligt op een knappe 89 g/km. Helemaal in lijn met wat Audi weet te presteren met de A1 1.4 TDI ultra (90 pk/ 230 Nm/ 3,4l/ 89 g), al moet je voor die kleine rakker met vier ringen wel wat dieper in de buidel tasten. Een 500 met 1.3-diesel valt te bestellen voor begin volgend jaar met een instapprijs van 16.890 euro.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 2 dagen geleden