Een hybride Subaru, dat hadden ze al op de XV in Japan. Dan is het niet zo ingewikkeld om de technologie op de Japanse Impreza over te planten, dat model is zowat hetzelfde als de XV maar dan niet op hoge pootjes.
Qua looks verschilt hij dan ook niet veel van de conventionele Japanse Impreza. Vooraan een andere grille, 17 inch velgen met een iets dikkere band, en LED-achterlichten. Binnenin sieren wat blauwe accenten de stoelen en het dashboard.
Onder de kap krijgt de 2 liter boxerviercilinder het gezelschap van een elektromotor. Beide worden gekoppeld aan een Lineartronic CVT en de Impreza Sport Hybrid krijgt ook Subaru's Symmetrical All-Wheel Drive System.
Specifieke vermogenscijfers worden niet bekend gemaakt, al spreekt Subaru van een verbruik - volgens de Japanse JC08-testcyclus - van 20,4 km/l; dat staat gelijk aan 4,9 l/100 km. Volgens de Amerikaanse website haalt de XV Crosstrek Hybrid, zijn crossover broertje dus, 160 pk, maar die verbruikt dan ook nog 7,5 l/100 km volgens de Amerikaanse cyclus. Plannen voor een Europese of Belgische variant zijn er voorlopig niet.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 20 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 22 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 23 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden