Donkervoort gooit zomaar even een persbericht de wereld in om een speciale editie van de D8 GTO aan te kondigen. Denk niet dat ze hem verkeerd gemaakt hebben, het carbon hoort hier echt zichtbaar te zitten.
Bij BMW mogen ze dan wel koolstof gebruiken op de nieuwe 7 Reeks, bij Donkervoort wordt het carbon zichtbaar gemaakt door het te gebruiken op de volledige carrosserie. Carbon-fetisjisten komen hier dus zeker aan hun trekken.
Elke Bare Naked Carbon Edition ondergaat een uniek spuitproces, waarbij ieder koolstof-component met de hand wordt voorzien van een unieke UV-laklaag, uitgevoerd met een matte of glans finish, of zelfs voorzien van een kleuraccent naar keuze. Het gebruik van zichtkoolstof componenten ten opzichte van een (in kleur) gespoten koolstof component levert bovendien ook enkele kilo’s gewichtsbesparing op.
Het eerste exemplaar van de speciale Bare Naked Carbon Edition is inmiddels op weg naar een Zwitserse klant. Onder de kap van deze D8 GTO zit de 2.5 TFSI van Audi. Bij Donkervoort krijgt het 340 pk, waardoor de lichtgewicht sigaar in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u rijdt. De topsnelheid ligt op 255 km/u.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden