Bij de introductie van de i8 liepen de wachttijden op een bepaald moment wereldwijd op tot wel 18 maanden. Ongelooflijk lang. Zeker voor cliënteel dat de dingen graag meteen heeft. BMW heeft intussen geluisterd en actie ondernomen.
Zowel de i8 als de i3 worden geproduceerd in de eco-vriendelijke fabriek van BMW in Leipzig, en vanaf de introductie van beide wagens was de vraag onmiddellijk hoger dan verwacht. Oorspronkelijk werden er veel meer i3 modellen geproduceerd dan i8 modellen maar met een wachttijd van 1.5 jaar liep het bij de i8 wel uit de hand. Op de tweedehandsmarkt gingen i8's dan ook van de hand voor een hogere prijs dan de nieuwprijs.
BMW heeft hier intussen gehoor aan gegeven en daarom hebben ze de productie van de i3 aangepast om de productie van de i8 te kunnen verhogen. Resultaat? Er rollen nu per dag 20 i8's van de band in de plaats van 10, terwijl de productie van de i3 nog steeds op 100 stuks per dag wordt gehouden. Dit heeft blijkbaar een heel goede invloed op de wachttijd die volgens BMW van 1.5 jaar naar 4 maand zou teruggeschroefd zijn.
Vorig jaar verkocht BMW trouwens wereldwijd 17.800 modellen uit het i-gamma. Dit jaar willen ze de kaap van 20.000 bereiken.
Recente reacties
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
WLTP is altijd met zout er bij. En die 81,4kWh is de totale batterij, in de praktijk worden er daar...
Door this 5 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Even wat zout bij nemen? 600km uit 81kWh halen is een verbruik van 13,5kWh per 100km. Lijkt mij...
Door John 6 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Kia heeft zijn cijfers intussen nog aangepast en belooft nu een WLTP-rijbereik van, inderdaad, 600...
Door Joram 6 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Die 560km is dat WLTP? Want dat is wel best weinig voor zo'n kleine auto met zo'n grote batterij....
Door this 7 uur geleden