Update: Alle prijzen zijn bekend
Wereldwijd stelde Ford vandaag de Ranger voor, in eigen land krijgen we de vanafprijs van de nieuwe S-Max. Die bedraagt 31.700 euro en geeft je een 1.5 EcoBoost of 2.0 TDCi in de plaats.
Net geen 32.000 euro moet je achter laten bij Ford om naar buiten te kunnen rijden met hun geliefde monovolume. Turen we even over de haag, dan zien we dat de gloednieuwe Renault Espace een stukje duurder is met z'n 35.200 euro. Al is de Fransoos een stukje groter, anderzijds is de wielbasis zo goed als gelijk.
Verder is het natuurlijk wat koffiedik kijken, want zolang Ford geen configurator online zwiert, is het moeilijk om te bepalen hoeveel waar je voor geld krijgt. Met zekerheid kunnen we wel zeggen dat je de keuze hebt uit twee motoren bij de instapversie: een 1.5-liter EcoBoost benzine met 160 pk en een 2.0-liter TDCi diesel met 120 pk.
Ook nieuw voor de S-MAX is het Intelligent All-Wheel Drive-systeem (iAWD) dat ook al zijn debuut maakte op de nieuwe Mondeo.
Update
Ford heeft de prijslijst van heel de S-MAX range losgelaten. Daarin zien we dat een 2.0 TDCi met 150 pk en vierwielaandrijving 34.600 euro moet kosten. De topper met een 240 pk sterke 2.0 Ecoboost kost je minstens 37.100 euro.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden