Hey, als Friedrich Nitschke het zegt, zal het wel waar zijn. De aankomende M2 krijgt maar liefst 400 pk onder de kap uit een gloednieuwe 3.0 zes-in-lijn. O ja, dat is maar 31 pk minder dan de M4. In je eigen vel snijden noemen we dat BMW...
Hoewel Friedrich Nitschke eind dit jaar zijn job als grote heer bij BMW M GmbH stop zet, houdt hij zich niet in om heerlijk informatie vrij te geven. Zo wist hij te vertellen dat de M2 een gloednieuwe 3.0 zes-in-lijn met turbokracht zal krijgen. De motor, een variant op de gloednieuwe B57-motor die volgend jaar zijn lancering krijgt in de nieuwe 7 Reeks, belooft alvast sportieve cijfers.
'400 bhp is het magische nummer dat de motor moet halen', aldus Nitschke. 'Al zal dat geen probleem zijn dankzij de turbokracht. Echter is het wel belangrijk om te zien dat hij niet te hard in het vaarwater komt van de BMW M4.'
Nog een jaartje wachten
Lang wachten moeten we niet meer doen op de M2. Normaal gezien worden de eerste exemplaren eind volgend jaar al geleverd aan de klanten. Verwacht dan ook een voorstelling op het autosalon van Genève. Na de M235i zijn we alvast benieuwd naar wat deze M2 kan presteren.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 23 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden