Het ziet er niet goed uit voor onze dakloze vrienden in autowereld. Sinds 2007 is de verkoop van cabrio's in Europa dramatisch gedaald. Is het einde van rijden met het dak open nabij?
Cabrio's, het zal altijd een nichesegment blijven. Echter is de niche een niche van zichzelf aan het worden. In 2007 had de cabrio nog een marktaandeel in Europa van 5,4 procent. Nu, dik zeven jaar later maken cabrio's maar 3,3 procent uit van het totaal verkochte wagens in heel Europa. Volgens Automotive News Europa zit daar ook een reden achter. Autobouwers hebben namelijk ontdekt dat er een stuk meer geld valt te verdienen met het maken van niche crossovers - Kuch BMW X6 - of standaard coupés uit te rusten met een gigantische panoramisch dak.
Auto's helemaal ombouwen zodat ze niet in twee vallen zonder dak is té duur en levert niet genoeg verkopen op. Echter kunnen we niet ontkennen dat autobouwers geen moeite meer doen. De laatste jaren kregen we nog de Porsche 911 Targa, de Jaguar F-Type Cabriolet, de BMW M4 Cabrio en ook een cabriovariant van de Alfa 4C staat op stapel. Europeanen lijken de cabrio wat beu...
Kunnen jullie cabrio's nog smaken?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden