Mercedes gooit de C-Klasse in zijn AMG-heerlijkheid de wereld in. En om nog wat meer deining te veroorzaken doen ze dat als berline en Estate tegelijk. Om het helemaal af te maken doen ze er nog de C 63 S bovenop.
Mercedes-AMG permiteert zich nog altijd om een V8 twinturbo onder de motorkap te zwieren, al heeft deze tegenwoordig nog vier liter longinhoud. Die stellen ze zo af dat hij 476 pk en 650 Nm afgeeft, al kan dat vermogen stijgen tot 510 pk en 700 Nm in de S-versie. Daarmee haalt de C 63 cijfers die we van het hogere segment gewend zijn, niet eens zolang geleden zat de M5 van concurrent BMW nog maar aan dat aantal paarden. Het nummertje met de S-versies deed Mercedes eerder overigens al op de AMG-versie van de E-Klasse. De 510 pk uit de nieuwe C 63 S zijn trouwens geen record voor de Mercedes C-Klasse, de Black Series van het vorige model deed met 517 pk nog ietsje beter.
alpha-mannetje
De C 63 kan enkel gekoppeld worden aan een zeventraps Speedshift automaat. Mercedes biedt overigens ook een sportuitlaat in optie, waarbij je met een druk op de knop kan kiezen tussen "Comfort" en "Sport +" of "Race", die laatste zet alle kleppen open en laat je AMG brullen als een leeuw in een rioolbuis.
Recente reacties
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 12 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 14 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Hoe zit het dan met een pick-up met een gesloten laadruimte? Iemand die dit weet hier?
Door Nick 15 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Rijd Tiguan Wil kijken naar hybride Tiguan
Door Bert Jansen 16 uur geleden