In de wereld van trackdayspeeltjes staat de Atom hoog op de funlijst. Voor mensen die de V8-versie echter te duur vinden en de 'standaard' Atom te traag is er nu een oplossing: de Atom 3.5R.
De 3.5R is het liefdeskind van de twee eerdergenoemde versies. De motor is nog steeds een 2.0 benzine met supercharger vanuit Honda Type R-land, maar krijgt hulp van een grotere intercooler en wat meer *boost. Het resultaat is 350 pk aan 8.400 opm en zo'n 340 Nm koppel. De Sadev sequentiële versnellingsbak met zes trappen komt dan weer van de V8-versie. Daardoor gaan de schakeltijden er enorm op vooruit.
550 kilogram
Koppel dit aan zo'n 550 kilogram en je krijgt een potent beestje. Gelukkig doen ze ook aanpassingen aan de ophanging om het geheel in het gareel te houden. Partner van dienst is Öhlins die veren en aanpasbare TTX-dempers installeren. Verder krijgt de Atom 3.5R een aanpasbaar limited-slip differentieel en stevigere remmen. Pure sensaties zonder voorruit dus. Al kan Rezvani daar een mouw - of raam - aanpassen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 7 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 7 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 10 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 11 uur geleden