Nee, je kijkt hier niet naar een conceptwagen. Wel naar de nieuwe coupe van Lexus. Qua design ziet het er alleszins waanzinnig uit.
Hij neemt wat lijnen over van de LF-CC concept (de wagen die als basis diende voor de nieuwe IS), maar krijgt toch een compleet eigen smoelwerk. Zeggen dat de de RC dus gewoonweg een coupevariant is van de IS zou wat kort door de bocht zijn.
Dynamische toekomst
Vooraan zien we de grootste grille ooit op een Lexus en het typische hoekige design. Onder de koplampen zien we de typische - sommigen noemen het de "Nike"-strepen - LED-dagrijverlichting terug. In profiel zien we grotendeels de lijn van de LF-CC concept. Achteraan krijgen we een mix tussen de LFA, nieuw IS en een sculptuur uit een toekomstig dynamisch tijdperk.
Einde van de Lexus-muis
Het interieur wordt zo goed als één op één overgenomen van de Lexus IS. En dat is zeker niets om voor te schamen. Wat wel opvalt is dat de typische Lexus-muis (eigenaars zullen het wel herkennen) verdwijnt. In de plaats komt er een trackpad om de GPS te bedienen. Die "muis" was dan ook de achilleshiel van heel het multimediasysteem van Lexus. Blij dat ze hier van zijn afgestapt.
RC 300h & RC F
Motorisch krijgt de RC zowel een 3.5 V6 benzine en een 2.5 benzine met elektromotor. Waarschijnlijk zullen we in ons Belgenland die V6 (RC 350) nooit te zien krijgen, Lexus is namelijk op en top hybride in België. Die hybride, de RC 300h, zal waarschijnlijk zo'n 220 pk op de achterwielen achterlaten en een verbruik van 5 à 6 liter kunnen optekenen.
De RC 350 en 300h zullen voorgesteld worden op het autosalon van Tokio. De RC F, met vijfliter V8 en 450 pk, zal waarschijnlijk zijn première krijgen volgend jaar in Detroit.
Wat vinden jullie hier van? Een gevaarlijke concurrent voor de BMW 4-reeks?
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 17 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 21 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 21 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 1 dag geleden