Al drie jaar is het geleden dat de Korando de wederopstanding van Ssangyong aankondigde. Af en toe zie je ze bij ons rijden, al blijven ze vrij schaars. Een faceliftversie brengt daar misschien geen verandering in maar laat hem wel bij zijn broertjes passen.
Hij ziet er alvast agressiever uit dan voor zijn facelift. Dat komt door het hoekiger maken van de voorzijde waarbij koplampen en bumper werden hertekend. Ook LED-verlichting werd toegevoegd.
Achteraan werd een spoiler toegevoegd en werden de achterlichten hertekend, zij het minder zichtbaar.
Binnenin hebben de ontwerpers een nieuw dashboard ingeplant met aangepaste instrumenten en een nieuw infotainment systeem. Ssangyong heeft het over opgewaardeerde materialen, al hoor je dat wel meer bij facelifts. Onder de kap zitten twee dieselmotoren met 149 pk en 181 pk. Behalve wat pk's blijven die ongewijzigd. Een manuele en automatische zesbak zijn beschikbaar, optioneel ook met vierwielaandrijving.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 6 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 10 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 10 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 1 dag geleden