Kleintjes worden groter: nieuwe Hyundai i10

2013-Hyundai-i10-New-generation

Wie dacht dat Hyundai niks nieuws mee zou brengen naar de IAA volgende maand, had het mis. Hyundai stelt er de nieuwe kleine voor, de tweede generatie i10.

De kleine i10 werd geintroduceerd in 2007 als opvolger van de Atos. Hyundai werkte intussen naarstig verder en kan nu de nieuwe generatie naar voren schuiven. Die groeide ten opzichte van zijn voorganger (+8 cm in de lengte, +6,5 in de breedte) maar werd tegelijk ook wat lager zodat hij er minder als een koekendoos uitziet. Hij wordt getekend in dezelfde filosofie als de grotere broers i30 en i40. Mogen we wel vermelden dat de achterlichtblokken ons doen denken aan de Dacia Sandero's van deze wereld?

2013-Hyundai-i10-New-generation

Volwassener

Maar niet alleen langsbuiten ziet hij er volwassener uit, ook binnenin verandert er wat. Dankzij de grotere lengte kan de wagen 10 procent meer bagage slikken (252 liter in totaal, met achterbank rechtop) en hebben de achterste inzittenden wat meer beenruimte. Ook de afwerking werd opgekrikt, zodat men nu kan genieten van opties die vroeger voor hogere segmenten bestemd waren. We vermelden daarbij de automatische airco en de stuurverwarming. Over nieuwe motoren wordt door Hyundai met geen woord gerept, daarvoor is het dus wachten op de voorstelling in Frankfurt.

2013-Hyundai-i10-New-generation

Hyundai ontwierp en ontwikkelde de New Generation i10 in Rüsselsheim, terwijl hij zal gebouwd worden in de Turkse Hyundai-fabriek in Izmit.

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Carlos 09:49
afbeelding van Carlos

Het is leuk kleine wagentje!! Zeker fan.

het geheim van het mysterie 22:35
afbeelding van het geheim van het mysterie

@ Alfred:
Iets meer dan een jaar geleden ben ik U voorgegaan: mijn rammelende Europese auto ingeruild voor zo'n nieuwe Hyundai i30. Tot op heden kan ik enkel stellen dat het veruit de beste auto is die ik ooit gehad heb.
Kijk eens rond op de weg: je ziet tegenwoordig een pak Kia's/Hyundai's rondrijden, terwijl ze pakweg 15 jaren geleden een bestaan als een muurbloempje leden.
Voor de goedkope prijs moet je al lang niet meer bij de Koreanen zijn, de prijzen zijn vergelijkbaar met bijvoorbeeld Peugeot.
Hyundai is groot geworden door zijn niet te kloppen verhouding prijs/kwaliteit/uitrusting.

On topic over de i10:
Ons favoriete Koreaanse merk zit er weer boenk op, gaat ongetwijfeld een kassucces worden. Wat een verfrissend design in het A-segment en ongelooflijk welke uitrusting er tegenwoordig in dit segment mogelijk is. Mocht ik een nieuwe auto moeten zoeken in het A-segment: deze i10 zou het zeker worden.

het geheim van het mysterie 00:37
afbeelding van het geheim van het mysterie

Mja, interieur is een kwestie van smaak. Ik vind namelijk het interieur van mijn i30 veel mooier dan een Duitser, alhoewel alles ook op zijn Duits degelijk aanvoelt en de bedieningsknoppen zichzelf uitwijzen. Mijn diesel is handgeschakeld en verbruik is veel minder dan mijn vorige auto. Mijn auto is een Bluedrive en voorzien van start-stop systeem. Denk niet dat de automaat een start-stop systeem heeft.

Techno Patat 09:46
afbeelding van Techno Patat

Nope, automaat liefhebber hierzo! Moderne automaten doen het minstens even goed als handbakken. En dat ze wat minder gevoel geven, tjah ieder z'n mening! Maar ik moet m'n stuur en pedalen voelen om leuk te rijden! Niet m'n versnelling...

Zolang m'n stuur grnoeg feedback geeft, en m'n rempedaal ook mooi progressief erin komt ga ik met veel plezier een automaat (al dan niet met flippers) rijden!

Mag ik vragen welke Duitser je nu hebt?

En ik vind die dashborden net een verademing na al die saaie -cleane Duitsers... Maar ik ben dan ook een drukke Italiaan gewoon ;-)!

Techno Patat 12:31
afbeelding van Techno Patat

Ik kan je punten van 'kritiek' gerust volgen hoor. En misschien zou het inderdaad wel beter zijn. Maar het enige dat mij echt stoort is het stuur. Misschien omdat ik terug net een clean stuur heb in m'n Alfa :p!

Over dat schermpje van de airco heb je wel een goed punt, dat was me nog niet opgevallen. Maar nu ik er naar kijk steekt het me eigenlijk ook wel tegen :p!

Techno Patat 10:28
afbeelding van Techno Patat

Die schermpjes zoals van de Clima zijn ondertussen al behoorlijk betrouwbaar geworden hoor. Vroeger kwam het al vaak eens voor dat ze in strepen kapot gingen, maar ik heb de laatste jaren eigenlijk al geen meer kapot weten gaan :-)! Maar het zou gewoon properder zijn om er een kleiner schermpje in te stoppen. Of gewoon alle getalletjes rond de wijzer en met een lichtje achter de getalletjes tonen welke temperatuur je kiest! Veel properder...

Dat stuur is idd wel proper, maar ik vind 2x een cirkeltje met 4 knopjes en misschien een middenknopje veel handiger. Dan kan je alles blind doen met je duimen... Nu moet je je hand sowieso verplaatsen, en bij parkeermanouvres(en driften, maar dat is hier niet van toepassing :P!) kan je er ook bijna niet tegen drukken...

Solliciteren heb ik geen zin in. Hoewel ik geen problemen heb met Hyundai hoor ik mezelf nog niet direct antwoorden op de 'werkvraag': Bij Hyundai :P!

Maar ik wil gerust een vet betaalde consultant worden hoor :P!

Tjah, met een beetje geluk hadden ze het nog niet door omdat ze die lange teksten niet lezen! Nu gaat het niet lang meer duren voordat de Sven of Nathan hier onder ons zegt: on-topic graag gasten :P! En dan is het einde conversatie :D! Been there, done that :P! Toffe gasten ze Nathan, Sven en andere redactieleden, daar zeker niet van! Maar dat ene zinnetje is zo een mood-verpester :D...

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws