Bompakarretjes worden hipper en dus volgt ook Honda met de Jazz deze trend. De voorzijde gaat hij alvast lenen bij de grotere Civic.
Vooralsnog gaat het om de Japanse versie, die de Fit-benaming behoudt. De rode is de sportvariant, ontwikkeld samen met Mugen. Behalve de sportieve RS-versie op de foto's is er ook een hybridevariant die een 1.5 benzinemotor combineert met een elektromotor goed voor 135 pk. Ook conventionele benzinemotoren zijn er, met de eerder genoemde 1.5 en de 1.3.
diesel komt eraan
Op termijn zou er voor Europa een dieselmotor worden ontwikkeld. Met de 1.6 i-DTEC lijken ze daar alvast een mooie basis voor te hebben. De CVT-versnellingsbak in de hybride Fit verdwijnt en maakt plaats voor een automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Op de benzineversies blijft een CVT gewoon beschikbaar.
Voorlopig zijn nog geen gegevens over de Europese Jazz bekend.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden