... en dat moet ook wel, als je de concurrentie bekijkt. Want met drie andere finalisten als de Mercede A-klasse, Porsche Boxster/Cayman en Subaru BRZ/Toyota GT86 heb je weinig te vrezen van auto's die beter rijden, niet..?
De jury van 66 journalisten uit 23 landen argumenteert haar keuze door te stellen dat de Golf nog steeds "a class of its own" is. De benchmark op vlak van efficiëntie en omgevingsvriendelijkheid gaf de doorslag, vooral wanneer men aan de - nog te lanceren - eGolf denkt. De World Performance Car of the Year award ging wél naar de Porsche Boxster/Cayman, met de Toyobaru op de tweede plek en de Ferrari F12 als derde.
De World Green Car award werd gewonnen door de Tesla Model S, tweede werd daar de Renault Zoe, de Volvo V60 Plug-in Hybrid werd derde. De desigprijs ging naar Jaguar voor de F-Type. De Mazda6 en Aston Martin Vanquish namen respectievelijk de tweede en derde plek op het podium in.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 5 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 10 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden