Yes! Dit is hem! De nieuwe M6, de derde generatie ondertussen. Voorzien van een grote TwinPower Turbo V8. Goed voor 560 pk. Dat is dezelfde als die in de M5, X5M en X6M (never change a winning team). Dat wil zeggen een 4.4 liter V8 die lekker in toeren gaat (7200 tpm) en natuurlijk de dubbele Twin-Scroll turbo's.
De motor is lichtjes aangepast maar de grootste verandering zit hem in de uitlaatlijn. Een dikkere pijp die niet langst de buitenkant van de V8 loopt maar langs binnen. Dit heeft een pk winst als resultaat en de motor is sneller op temperatuur.
Specfest:
-V8 M TwinPower *
-7 traps versnellingsbak* (Eventueel later aan te schaffen met manuele versnellingsbak)
-4.2 seconden 0-100 km/h (cabrio: 4.3 seconden)
-6 zuiger remklauwen
-Carbon versterkt plastic dakje (voor de coupé dan)
-Primeurtje voor de M wagens: De cabrio is te voorzien van koolstof-keramische remschijven (enkel in combinatie met 20" velgen)
En er is ook heel wat softwarematige hulp:
CBC Cornering Brake Control
DBC Dynamic Brake Control
BA Brake Assistant
SA Start-off Assistant
BFC Brake Fade Compensation
BD Brake Drying
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 3 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Wat een buitengewoon fantastisch voertuig. Als ik centen had, ik kocht 'm meteen !
Door Polle 1 dag geleden
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Maak bedrijfswagens in België alleen aftrekbaar als ze hier geproduceerd worden circa 1.3 miljoen...
Door Geecos 1 dag geleden
Test: Lexus UX 300h - nu wél klaar voor succes? (2024)
Top
Door Kurt Haegebaert 2 dagen geleden