De komst ervan is geen verrassing. Vorig jaar al toonde Volkswagen ons het Cross UP! concept, die moest ons warm maken voor een vijfdeurs variant. Vandaag wordt die officieel bekend gemaakt, al is die weinig spannends. De verschillen tussen beiden beperken zich echter tot de twee extra deuren.
Met de twee extra deuren is de achterbank nu een pak toegankelijker. Achteraan beschik je over 94,7 centimeter hoofdruimte en 79,5 centimeter beenruimte. De kofferruimte blijft 252 liter groot, leg je de achterbank plat, dan beschik je over 951 liter bagageruimte. Ook onder de kap blijft alles hetzelfde. Ook in de vijfdeurs-variant is enkel de 1.0 liter bluemotion beschikbaar met 60 of 75 pk aan vermogen. Het gemiddeld verbruik zou 4,3 liter per 100 km bedragen. De orderboeken zijn in Duitsland reeds geopend, de eerste leveringen zouden voor mei zijn. Voor de vijfdeurs betaal je in Duitsland 475 euro extra, wat het totaal er op 10.325 brengt.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden