De stelling dat de BMW X6 ActiveHybrid eruitgaat omdat krachtige motoren en hybrides geen voordeel opleveren, wordt bij deze ontkracht (al gaat het hier niet om een V8). Bmw stelt met de ActiveHybrid 5 een nieuwe telg in hun hybride familie voor. Een zescilinder benzinemotor is goed voor 306 pk, tel je daar het vermogen van de elektro-unit bij, dan kom je op 340 pk. Dat is goed voor een spurt van 0-100 in 5,9 seconden terwijl het verbruik beperkt blijft tot 6,4 l/100 km. De CO2-uitstoot daarbij bedraagt 149 g/km.
BMW introduceert op deze hybride 5-reeks een vrijloopmodus om de benzinemotor uit te schakelen zodra het gaspedaal gelost wordt (Coasting Mode). Dit kan tot een snelheid van 160 km/u. De elektromotor kan gedurende vier kilometer elektrisch rijden aan een gemiddelde snelheid van 35 km/u. Tot 60 km/u is hij in staat de motor alleen aan te drijven. Ook een E-boost-functie is beschikbaar, zodat de elektromotor bijstand levert bij exreem dynamische acceleraties. Standaard krijgt de wagen stationaire klimaatregeling in vier zones, waarbij het systeem blijft werken bij stilstand of bij uitgeschakelde benzinemotor.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 17 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 21 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden