Wat de Seat Arosa van de Volkswagen Lupo was, wordt de Skoda Citigo van de Volkswagen Up!. Ook Seat komt op termijn met een afgeleide, al mogen we nu deze Tsjechische versie voorstellen. De wagen groeit dankzij het aangepaste bumper-ontwerp twee luttele centimeters ten opzichte van zijn Volkswagen-neef en ook de grille en zijruiten verschillen.
Verder is zowat alles gelijk, op een paar logo's na.De Citigo meet 3,56m, is ,65m breed en 1,48m hoog. Onder de kap neemt Skoda de 1.0 benzinemotor in zijn twe vermogensversies (60 en 75 pk) integraal over van Volkswagen. De Green Tec versies zijn goed voor een verbruik van 4,2 en 4,3l/100 km en een CO2-uitstoot van 97 en 99 g/km. Wie niet voor Green Tec opteert kan cijfers verwachten van gelijkaardige orde, 4,5 en 4,7l/100 km en 105 en 108 g/km CO2. Een gerobotiseerde vijfversnellingsbak volgt later, net als een CNG-versie die we ook bij Volkswagen zullen terugvinden. Ook een vijfdeursvariant zal nog volgen, een dieselversie komt er dan weer niet.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden