Porsche zit ondertussen al een tijdje aan het dieselsapje met hun Cayenne, maar vanaf vandaag kan je ook met een Panamera aan de dieselpomp aanschuiven. Onder de kap van de Panamera diesel ligt een 3.0 liter V6 met 250 pk en 550 Nm. Dat blok wordt gekoppeld aan een achttraps-automatische-Tiptronic-S-versnellingsbak. De turbodiesel sprint naar 100 km/u in 6,8 seconden, de topsnelheid bedraagt 242 km/u.
De Duitste supercarproducent beweert dan je 1.200 kilometer kan rijden met 1 tank, die een inhoud van 80 liter heeft. De Porsche Panamera Diesel zou over die afstand, gelijk aan de afstand tussen Berlijn en Bologna, een gemiddeld verbruik van 6,3 liter moeten optekenen. Ze maken wel duidelijk dat er een verschil is tussen de standaardbanden en de NEDC low friction banden die zij gebruikten. Een verschil van 5 g/km CO2, het verbruiksverschil wordt niet aangegeven. De standaardbanden hebben een CO2 uitstoot van 172 g/km, de low friction banden doen iets beter met 167 g/km.
Porsche benadrukt het comfort dat in deze achterwielaangedreven Panamera Diesel schuil gaat. Standaard beschikt hij over een stalen vering, optioneel kan je voor de adaptieve luchtvering kiezen. De Panamera Diesel is te verkrijgen vanaf 80.183 euro (Duitsland), de eerste leveringen staan in augustus dit jaar gepland.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden