Audi onthulde gisteren de R18 TDI, die de eer van Audi hoog moet gaan houden in Le Mans. Tegenover de R15 zijn er heel wat verschillen. Zo rijden de coureurs voortaan niet meer dakloos rond, want bij grote Le Mans-concurrent Peugeot doen ze dat ook niet.
Het downsizen wordt ook in deze tak van de racerij verder doorgevoerd. Waar de R10 TDI nog een V12 had, kreeg de R15 een V10 en moet deze R18 het stellen met een zescilinder. Dat we niet neerbuigend over hoeven te doen over het vermogen kan je wel raden, al geeft Audi geen specifieke vermogenscijfers mee. Men bouwt ook de mogelijkheid in om een hybride versie te gebruiken, al is dat nog niet voor dit seizoen. Audi bouwde de wagen op als carbonvezel monocoque waarbij de stijfheid en het lage gewicht voorop stonden. De wagen verschilt erg van het productiegamma van Audi, maar om de link toch te leggen bouwden de ingenieurs LED-verlichting in de snoet. In Le Mans moeten drie exemplaren volgende zomer gaan strijden om de titel, al krijgen wij wel de primeur, met het allereerste optreden van de R18 op de Spa Six Hours in april 2011.
via: Autoblog
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden