Na de Chevrolet Captiva krijgt ook de Opel Antara een facelift. De wijzigingen buitenom blijven vooral beperkt tot de voorzijde, terwijl de motoren een fikse update krijgen. Binnen zien we een gebruik van hoogwaardiger materialen. Alle motoren voldoen nu aan de Euro5-norm, waarbij het verbruik daalde en het vermogen steeg.
De recent ontwikkelde 2.2 CDTI is in de Antara beschikbaar in twee versies, eentje met 184 pk en een fiscaalvriendelijker variant met 163 pk. Beide varianten kunnen met handgeschakelde of automatische zesversnellingsbak verkregen worden, terwijl de 184 pk versie standaard op de vier wielen wordt aangedreven. De 2.4 benzinemotor krijgt tegenwoordig 170 pk, dat zijn er 30 meer dan voordien.
Achteraan springen de gewijzigde lichtblokken in het oog, terwijl de voorkant in zijn geheel wat strakker werd getrokken, zodat de Antara weer mooi in het Opel-gamma past.
In het interieur werd aandacht besteed aan de middenconsole en aan de wijzerplaten in het dashboard. Ook krijgen de bestuurders de beschikking over Hill Assist -voor het makkelijk wegrijden op een helling - en een elektrische parkeerrem.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden