Bij ons is de kleine sedan niet zo populair, maar in het oostblok en Turkije nog wel. Hij wordt dan ook in Bursa, Turkije gemaakt. De Fluence is gemaakt met de Mégane als basis en is zo'n 4,6 meter lang. De nieuwe Renault is te verkrijgen met 2 benzine- en 1 dieselmotor.
Vreemd genoeg zijn geen turbobenzine's verkrijgbaar in de Fleunce, alleen de 110pk sterke 1.6 16v en 140pk sterke 2.0 16v zijn voor handen. Dieselen kan alleen met de 1.5 dCi. Je kan hem met 85pk, 90pk, 105pk of 110pk bestellen. Eind 2010 komt Renault met een automaat met dubbele koppeling(DCT), die zal men kunnen nemen in combinatie met de zwaarste diesel. Voorlopig ziet Renault nog geen reden om hem te verkopen in West-Europa, maar of dat nu zo jammer is?
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 6 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 10 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden