Een precies tijdschema is er nog niet, maar Jaguar wil wel degelijk een radicale versie van de elektrische I-Pace. Dat bevestigde de Special Vehicle Operations-afdeling aan het Britse Autocar.
Officiële plannen zijn er nog niet. Toch is de vraag niet zozeer of Jaguar een I-Pace SVR gaat bouwen, maar wanneer de Britten dat plannen te doen. Dat vertelde de baas van Jaguars SVO-afdeling, Michael van der Sande, aan het Britse Autocar.
“Klaar als licht op groen gaat”
Op dit moment ligt de prioriteit bij de SVO-divisie op modellen die een hoger volume draaien dan wat een elektrische I-Pace SVR Jaguar zou kunnen opleveren. Maar SVO heeft al ervaring met de auto’s die het bouwt voor de Jaguar I-Pace eTrophy. “Daar hebben we al heel wat uit geleerd, dus we zijn klaar als het licht op groen wordt gezet”, zegt Van der Sande.
De auto’s uit de eTrophy produceren evenveel vermogen als de gewone I-Pace, maar krijgen vooral chassisaanpassingen. De I-Pace SVR zou heel wat meer pk’s krijgen om te kunnen concurreren met Tesla’s krachtige Performance-modellen. Of de knoop wordt doorgehakt in het voordeel van de SVR, hangt vooral af van de verkoopresultaten van de I-Pace, aldus Autocar.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 1 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 15 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 16 uur geleden