Naar alle verwachting maakt de Ferrari 488 Challenge Stradale/Scuderia/Speciale/GTO (schrappen wat niet past) zijn opwachting op het aanstaande Salon van Genève. Intussen lekten ook de eerste details.
Aangezien klanten en dealers al op de hoogte moeten zijn van een nieuw hobbelpaard vooraleer de rest van het gepeupel - journalisten incluis - aan bod komen, kan het al eens gebeuren dat er vroegtijdig informatie lekt. Dat lijkt nu ook te zijn gebeurt op een dealermeeting waar slides van de nieuwe hardcore, circuitversie van de 488 GTB op iemand zijn telefoon zijn terechtgekomen. Een definitieve naam voor het model is weliswaar nog niet geweten.
Naar verluidt zou Ferrari teruggrijpen naar de toevoeging GTO. Maar de laatste keer dat dat gebeurde, met de 599 GTO, werd dat niet overal even zeer gesmaakt. Bovendien zou de circuitversie van de 458 Italia, de 458 Speciale, eerst 458 Monte Carlo heten. Afwachten dus.
Sneller dan de LaF
Dankzij de slides weten we dat Ferrari de standaard 488 GTB een stuk lichter zal maken dankzij het uitvoerig gebruik van carbon en dat de biturbo 4.0 V8 er minstens 710 pk zal uitpersen. Al zou het ons niet verbazen mocht het uiteindelijke getal 730 pk zijn, kwestie van de McLaren 720S de loef af te steken. Je wil tenslotte de grootste hebben.
Voorts belooft Ferrari een uniek circuitgeluid, een verbeterde aerodynamica, een sneller schakelende versnellingsbak en velgen die tot 40% lichter zijn dan de standaardvelgen, omhuld in de nieuwste Michelin's Sport Cup 2. Hier en daar wordt zelfs al gefluisterd dat het model een rondje Fiorano sneller zou kunnen afhaspelen dan de LaFerrari...
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 4 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden