Het einde van de B-Max is in zicht, want halverwege september zal Ford stilletjes de stekker uit de minivolume trekken, om plaats vrij te maken voor de fabricage van de EcoSport. Dat blijkt alvast uit Roemeense bronnen.
Waarom we die bronnen serieus nemen? Omdat Ford eerder al te kennen gaf de EcoSport te gaan bouwen in de ex-Daewoo-fabriek in Craiova, Roemenië. De B-Max zou er echter voor zo weinig productie zorgen dat de fabriek helemaal wordt omgebouwd tot EcoSport-fabriek. Al schroeft Ford er ook nog de 1-liter EcoBoost in elkaar. De ommezwaai zou alvast zorgen voor enkele honderden nieuwe werkkrachten.
Dat Ford in alle stilte de stekker uit de B-Max trekt is geen verrassing, want de minivolume kon nooit de potten breken die het daarvoor had klaar gezet. Zo was het niet uitzonderlijk dat de productie enkele dagen werd stilgezet door een gebrek aan vraag. Tussen 2012 en 2014 gebeurd dat maar liefst drie keer. Waardoor het wel duidelijk is dat Ford de vraag veel hoger had ingeschat. Zonde eigenlijk, want op zich was de B-Max een doordachte MPV. Echter ontbrak 'ie 'crossover'-looks om klanten te trekken.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 16 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden