Hoofdingenieur voor de nieuwe Opel Astra, Marc Schmidt, heeft meer info losgelaten over de meest performante OPC-variant. Verwacht je aan downsizing, meer deuren en het verdwijnen van de HiPerStrut-veerpoten.
In een gesprek met Australische media scheen Marc Schmidt (hoofdingenieur voor de Astra) wat meer licht op de OPC-variant, zonder die term echt specifiek te laten vallen. Zo zegt Schmidt dat er in de motorbaai van de nieuwe Astra niets groter dan een 1.6-liter benzine past. Klinkt niet overweldigend, maar weet dat de nieuwe Peugeot 308 GTi ook beroep doet op een 1.6 THP met 270 pk. Verwacht wordt dan ook dat de nieuwe Astra OPC over zo'n 280 pk zal beschikken.
Exit HiPerStrut
Bij Ford hebben ze de RevoKnuckle om koppelstuur tegen te gaan, in Opelland gebruiken ze de iets minder bekende HiPerStrut. Die zou evenwel niet present tekenen op de nieuwe Astra OPC. 'Het systeem is niet compatibel met de nieuwe Astra', aldus Schmidt. 'Dankzij de gigantische gewichtsbesparing is de rijdynamiek van de Astra zoveel beter dat er eigenlijk geen nood is aan de HiPerStrut.'
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 9 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 9 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 12 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 13 uur geleden