De volgende generatie 1 Reeks kan wel eens een grote ommezwaai maken. Geen achterwielaandrijving, een stuk groter en ook beschikbaar als sedan.
Het zijn natuurlijk maar geruchten, want heel veel is er nog niet geweten over de nieuwe 1 Reeks die pas in 2018 het levenslicht zal zien. Toch is er inderdaad reden tot speculatie. Nu BMW de 2 Reeks Active Tourer op het chassis van de nieuwe Mini zet, is de kans groot dat ze dat chassis ook onder de nieuwe 1 zwieren. Daardoor zou de kleinste BMW standaard op de voorwielen worden aangedreven. Optioneel zal je kunnen beschikken over de xDrive-vierwielaandrijving.
Groter maar lichter
Qua wielbasis kunnen we ons minimaal verwachten aan die van de huidige Mini, namelijk 2.567 mm. Reken daar echter nog maar een stuk bij. Alhoewel hij groter wordt zal het gewicht dalen. Best simpel, want door de voorwielaandrijving is er geen nood meer aan een prop shaft die de kracht naar de achterwielen stuurt. Daarnaast kunnen we ons verwachten aan aluminium in de carrosserie.
Wat denken jullie? Een 1 Reeks met voorwielaandrijving. Moet dat kunnen?
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Regeltjes, Regeltjes en nog eens regeltjes, we worden hoe langer hoe meer behandelt gelijk kleuters...
Door Sparky 5 uur geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
En dat is dan een reden om voordelen te krijgen ? Straks vragen bezitters van een Ferrari ook nog...
Door Jos D. 6 uur geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Doodziek wordt je van al die regeltjes pure geld klopperij van nare bureau mannetjes of vrouwtjes...
Door Roelof 6 uur geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Zou men niet beter stoppen met deze onzin. LEZ is gewoon een verkapte vorm van belastingen. Mensen...
Door joseph 9 uur geleden