Weet je nog de overtreffende trap van de Golf R die op het autosalon van Beijing stond te blinken. De toekomst van die Golf R400 laat Volkswagen afhangen of ze al dan wel of niet een gepaste versnellingsbak vinden voor de wagen.
Bij VW hebben ze namelijk niet meteen de gepaste DSG voor handen. Hoewel origineel enkel sprake was van een handbak, willen de Duitsers ook een automaat aanbieden om de wagen iets beter te kunnen verkopen. De huidige automaat met zes trappen in de Golf R kan maar zo'n 380 Nm aan. Niet genoeg voor de 450 Nm aan koppel die de R400 weet te produceren.
10-traps DSG
Een mogelijke kanshebber is de nieuwe DSG met tien versnellingen die laatst nog werd aangekondigd. Die kan namelijk 500 Nm koppel aan. Het zou trouwens niet eens zo'n gekke keuze zijn. De Golf R400 werd door Volkswagen gebouwd om hun technologisch kunnen te tonen. Een automaat met meer versnellingen dan dat er letters in het woord staan lijkt daarbij een slimme keuze.
Zouden jullie deze hete Golf met handbak, of met automaat nemen?
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 14 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 15 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 19 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 1 dag geleden