Letterlijk één ton. De huidige generatie weegt nog een 1.140 kg. En dat was al een lichtgewichtje.
De originele MX-5 (type NA) heeft echter een gewicht van slechts 1.090 kg. Over al de jaren heen is de wagen uitgerust met als maar meer elektronica, veiligheidsvoorzieningen en andere zwaar-makers. Dat de ingenieurs van Mazda dit blijven klaarspelen is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Een MX-5 is misschien niet uitgerust met de krachtigste motoren maar een Lotus Elise ook niet.
Mazda gaat vrij ver om dat gewicht laag te houden. Om maar een voorbeeld te geven: de plastic cover rondom de achteruitkijkspiegel is doorheen de jaren altijd maar dunner en dunner geworden. Veel kleine dingen tellen op natuurlijk.
Wie al met een mx-5 gereden heeft (behalve dan Chris Harris) weet dat de Roadster een geweldig apparaat is waar je geen teelbal voor moet verkopen...
En omdat het bijna écht winter is...
(MX-5 van de foto is een mule, enkel om te testen dus)
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden