Zo kennen we ze, bij Volkswagen. Niet altijd de eerste zijn maar eens het aanslaat gaan ze mee, zo gaat het ook met het driecilinderverhaal, hoofdstuk turbogeblazen blokjes.
Want bij Ford kiezen ze al langer voor een 1.0 EcoBoost in verschillende modellen, Renault heeft tegenwoordig een 0.9 TCe en Opel stelde pas de 1.0 SIDI-motor voor. Bij Volkswagen lopen er ook twee driecilinders in het gamma, de 1.2 - die verschilt van de 1.2 TSI viercilinder - en de 1.0 uit de Up.
Die laatste zou de basis vormen voor een nieuwe turbogeblazen versie die zijn weg zou vinden naar de Volkswagen Golf. Hij zou ook 110 pk voortbrengen, zegt Dr. Hans-Jakob Neusser, baas van de R&D-afdeling bij Volkswagen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden