Er rommelt wat bij Citroën. Eerder werd de designafdeling opgesplitst in DS-line en C-line en nu wil men het C-aanbod gaan verjongen.
Dat zou beginnen met een vervanger voor de C3, die op de IAA in Frankfurt te zien zou zijn. Met de lancering zou een herpositionering van de C-modellen gepaard gaan. Citroën - en dan vooral de C-modellijn - wordt 'competitiever geprijsd', al zou het nog geen rechtstreekse concurrent voor Dacia worden. Binnen het merk wordt de DS-reeks dan meer premium, zodat ze ook daar een graantje meepikken. De DS-modellen zouden ook geen chevron-logo meer gebruiken en een eigen badge krijgen in de toekomst. Een trapje hoger zal Peugeot de meer mainstream merken als Volkswagen blijven beconcurreren.
kosten verschuiven
Citroën kan de kosten drukken door enerzijds gebruik te maken van gelijkaardige aandrijflijnen en platformen voor verschillende modellen en door anderzijds verschillende opties als accessoire te laten installeren bij de dealers. op die manier worden ook levertijden ingekort. In de modelfilosofie zou ease of use and simplicity als leidraad gebruikt worden, met de Lacoste concept uit 2010 als voorbeeld.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 13 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 16 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 17 uur geleden