Eén van Range Rovers topingenieurs licht een tipje van de sluier over de aanwezigheid van het merk op het Duitse autosalon in Frankfurt. Hij vertelt daarbij dat er een hybridevariant op het programma van de Range Rover Sport staat die diesel- en elektrische aandrijving combineert, de diesel wordt alvast de bekende V6.
Daarnaast zal het merk ook een V8 diesel introduceren, de SDV8 met een goeie 700 Nm aan koppel. Het doel van de hybride is 169 g/km aan CO2-uitstoot. De hybride-opbouw wordt onder de vloer geplaatst, waardoor de ruimte in de wagen behouden blijft. tegelijk met de lancering in de Range Rover Sport wordt de hybride aandrijving ook op de grotere Range Rover geïntroduceerd.
Maar het blijft niet bij een setje diesels. Vanwege de gewichtsbesparing van 420 kg - op een aantal modellen - zien ze er bij Land Rover geen graten in om de luxe SUV met een viercilinder uit te rusten. "Prototypes that we've made, with the I4 in, the car really still is truly a Range Rover; it still has the performance and off-road capability, because of that weight saving."
De dieselhybride en V8 diesel komen tegen het einde van het jaar in de schijnwerpers te staan, wanneer de viercilinder benzinemotor eraan komt is nog niet duidelijk.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 3 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 20 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 20 uur geleden