Budgetbewuste kopers bedienen we tegenwoordig op hun wenken met de nieuwe rubriek "optiefans". Wat als geld echter geen probleem is en je derhalve élke optie aanvinkt op een auto? Tijd voor "full option"!
Geef maar toe, ook jij hebt je ooit afgevraagd hoe je wagen er uit zou zien als élke optie aangevinkt was. Helaas moet een mens vaak keuzes maken. Waardoor navigatie meestal voorrang krijgt op stoelkoeling, ook al gebruik je tegenwoordig Waze voor je navigatie. Nu goed, wat als je daadwerkelijke élke optie aanvinkt op een auto. Krijg je dan monsters van Frankenstein? En wat met de prijs? We zochten het uit met de Porsche 911, een notoire optiebudgetvreter!
69... gniffel
Als basis nemen we alvast de 911 Turbo S Cabriolet. Reden? Met een basisprijs van 248.000 euro is dit meteen dé duurste 911 die je momenteel kan kopen. Goed begonnen is tenslotte al halfweg. Daarna weten we in no time een vlotte 60.000 euro toe te voegen aan de basisprijs. Met dank aan het exclusieve lederpakket binnenin dat even 10.000 euro aan de prijs toevoegt.
Daarnaast geeft Porsche je eindeloze aanpassingsmogelijkheden. Al moeten we toegeven dat we bewust voor een vrij "brave" kleurstelling gingen. Duur hoeft tenslotte geen wansmaak uit te stralen. Met een prijs van net geen 3.000 euro is de rode lakkleur op onze 911 zowaar een koopje! Zonde dan ook, dat we het subtiele uiterlijk verpesten met een gepersonaliseerde set stickers. Voor amper 1.000 euro kan je de cijfers "69" op de flank van je sportwagen laten zetten. Kijk, respect moet je afdwingen.
Eenmaal de personalisatietoer op wist Porsche ons ook te verleiden om gepersonaliseerde instapdrempels te bestellen. Voor amper 1.200 euro krijgen we daardoor het Autofans-logo te zien wanneer de deur open gaat! Het is te zeggen: de tekst "Autofans" in lettertype Porsche next TT. Reken daar nog alle kleine goodies bij op zoals een neuslift van vlot 2.000 euro en je ziet meteen hoe je aan de finale prijs van 308.000 euro komt. Of we zelf zoveel geld zouden betalen voor een vrij anoniem Porsche (minus de 69 op de flank)? Ach, een kale 911 Carrera van 115.000 euro zou ons ook al best gelukkig maken.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 18 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 22 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden