Volkswagen heeft een elektrisch studiemodel meegenomen naar een bijeenkomst van ID.-rijders, en dat is er niet zomaar eentje. Deze ID.X Performance is namelijk wild bespoilerd, 558 pk sterk én kan straks gewoon werkelijkheid worden… Of toch ongeveer.
Geloof het of niet, maar ook troste bezitters van Volkswagens elektrische ID.-modellen beschikken al over een clubje. Die ID. Drivers Club zit ook niet stil want elk jaar organiseren ze het ID. Treffen in het Zwitserse Locarno. Afgelopen weekend was dat event alweer goed voor een opkomst van 130 elektrische Volkswagens… Maar eentje ging daar met het grootste deel van de aandacht lopen.
Langer wachten
Volkswagen was er zelf namelijk ook aanwezig, en zij maakten van de gelegenheid gebruik om er de ID.X Performance te onthullen. Lang moet je er niet naar kijken om te zien dat het in essentie om een ID.7 gaat, maar dat is er dan wel eentje die flink opgepept werd. Zo beschikt de conceptcar over 6 centimeter lagere ophanging en 8 centimeter grotere spoorbreedte, en op de uithoeken zitten 20 inch grote velgen met centrale wielmoer zoals in de racerij. Ook de enorme spoiler ziet er klaar voor de competitie uit, en het hele bumperwerk werd eveneens hertekend. De lagere splitter, diffuser en zijskirts kregen een rood biesje als kers op de taart, en dezelfde kleur keert hier en daar terug in het interieur.
Al die extra luchtgeleiding kan misschien ook van pas komen want onderhuids gaat het niet zomaar om een ID.7. Zo spreekt Volkswagen over twee elektromotoren, goed voor vierwielaandrijving en maar liefst 558 pk aan vermogen. Daarmee zou deze ID.X Performance wel eens een voorsmaakje kunnen geven van de aankomende ID.7 GTX, een sportieve topversie die Volkswagen oorspronkelijk op de IAA in München ging onthullen maar dat dan toch niet deed. Als het eindresultaat enigszins in de buurt komt van dit gekke voorsmaakje, willen we het iets langere wachten er gerust bij nemen…
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 22 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden