Het Duitse merk met de vier ringen stuurde dan wel een A7 zonder chauffeur 900 km naar de Consumers Electronics Show, op de show zelf steelt zijn jonger broertje de show als autonoom rijdende Prologue piloted driving concept. Zonder een meter te hebben gereden.
Moest je Audi's Prologue Coupé Concept gemist hebben, de conceptwagen is de voorbode van de nieuwe designtaal van het merk. Nu krijgt de concept een kleine update zodat 'ie ook kan fungeren als autonoom rijdende wagen op de Consumers Electronics Show in Las Vegas. Kwestie om Mercedes wat weerwerk te bieden met hun - rijdende worm - F 015 concept.
zentrales Fahrerassistenzsteuergerät
Net zoals elke andere wagen die kan rijden zonder chauffeur beschikt de concept over een resem aan camera's. Die sturen hun beelden dan door naar een centraal brein zodat de wagen autonoom kan rijden. Dat brein werd trouwens gedoopt tot zentrales Fahrerassistenzsteuergerät. Al mogen we van Audi ook de afkorting zFAS gebruiken.
Verder wijzigingen aan de conceptuele Audi zit in de aandrijflijn. De 4.0 liter twin-turbo V8 krijgt hulp van een elektromotor waardoor de wagen over 677 pk en 950 Nm beschikt. Een beetje absurde cijfers voor een wagen die zelf moet rijden, niet Audi?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden