Met een lengte van 4,99 meter is deze CrossBlue de langste wagen die op het MQB-platform staat. Hij is de voorloper van een zevenzits SUV van Volkswagen, al kunnen ook andere merken van deze structuur gebruik gaan maken.
Volkswagen maakt gebruik van een hybride aandrijving. Hier worden een dieselmotor en twee elektromotoren gekoppeld. De dieselmotor heeft 190 pk, de eerste elektromotor zet 115 pk op de achterwielen, de tweede 55 pk op de voorwielen. Gecombineerd zijn de motoren goed voor een vermogen van 306 pk. De overbrenging gebeurt door een DSG-versnellingsbak. Hij gaat van 0 naar 100 km/u in 7,5 seconden en kent een topsnelheid van 204 km/u. Het verbruik van de dieselmotor bedraagt 4,9 l/100 km, gecombineerd met de elektromotoren daalt dat naar 2,1 l/100 km. Volledig elektrisch rijden kan de wagen ook, over een afstand van 33 km.
Zulk een stevige wagen, dat moet wel een enorme bagageruimte hebben. Met alle zetels neergeklapt bedraagt de inhoud 2.000 liter. Wie de derde zitrij inklapt heeft 812 liter ter beschikking, met de derde zitrij open blijft er nog een goeie 335 liter over. Die derde zitrij bestaat standaard uit twee stoelen, al kunnen deze zo geplaatst worden dat drie plaatsen beschikbaar zijn.
Productieplannen in deze vorm zijn er niet direct, al zou deze Volkswagen CrossBlue wel de voorloper zijn van de zevenzits SUV op basis van de Tiguan.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 6 uur geleden