Dit jaar geen autosalon, maar niet getreurd. De automerken geven namelijk toch nog salonpromoties op hun gamma. Wij hernemen even de nieuwigheden bij Citroën van het afgelopen jaar.
Het afgelopen jaar hebben we allemaal binnen gezeten, al werkten automerken naarstig verder aan de verjonging van hun aanbod. Citroën ging even met de borstel door haar gamma en vernieuwde een paar modellen. Ook een icoon sneuvelde.
Want met de lancering van de nieuwe C4 en ë-C4 100% Electric moest de C4 Cactus plaats ruimen. Die nieuwe C4 is minstens even onconventioneel als zijn voorganger, al is het op een andere manier. De ë-C4 luidt de intrede van de elektrische auto bij Citroën in, als je de C-Zéro even wegdenkt.
Die e met gek trema erop wordt ook doorgetrokken in de rest van het gamma. Zo krijgen ook de ë-Jumpy en de ë-SpaceTourer een plaatsje tussen de elektrische bestelbusjes. De C5 Aircross krijgt dan weer een niet te onderschatten plug-in hybride versie. Ten slotte lanceerde de Franse citroenen nog een facelift voor de C3 in 2020.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden