In 2015 was er geen haan die kraaide bij de naam SsangYong. Vier jaar en twee "Gezinswagen van het jaar"-titels op zak later en SsangYong poot een grotere stand neer op het autosalon van Brussel dan Skoda, Jaguar of Mazda. Het merk is duidelijk op een missie.
Hoe je bekendheid kan kweken? Via eerlijke mond-tot-mondreclame, klassieke advertenties of... gewoon door een megalomane stand neer te poten op het autosalon van Brussel. SsangYong heeft alvast voor dat laatste geopteerd want met een oppervlakte van 980 vierkante meter moet het niet onderdoen voor standen zoals die van Skoda, Jaguar of Mazda. Straf, gezien het merk vorig jaar "maar" 965" auto's verkocht. In vergelijking een peulenschil van wat Skoda (20.017), Jaguar (3.957) en Mazda (8.693) in 2018 draaiden.
17? 17!
Het resultaat van zo'n grote stand? Veel SsangYongs natuurlijk. Het Zuid-Koreaanse merk benut namelijk elke vierkante meter om auto's neer te poten. Waardoor er in totaal 17 (!) exemplaren op de stand staan. Niet enkel een roedel Tivoli's en XLV's maar ook haar vlaggenschip Rexton staat er te blinken. Eentje daarvan als lichte vracht.
Al verbleken die in het niets bij de aanwezigheid van de Musso, want de nieuwe pick-up van het merk is oververtegenwoordigd op de stand. Ergens logisch misschien, gezien het een salon voor "bedrijfswagens" is. Valt op door zijn afwezigheid; de Korando. Een C-segment SUV die SsangYong in alle stilte uit haar cataloog heeft gehaald. Simpelweg omdat de nieuwe generatie in de coulissen staat de trappelen om het podium te betreden. Hoogstwaarschijnlijk krijgt die zijn debuut op het autosalon van Genève, op een stand die 6 keer past in de stand die ze hier in Brussel neer hebben gepoot.
Benieuwd of de megalomane aanpak zijn vruchten af zal werpen in de verkoop.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 16 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 20 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden