Nissan heeft aangekondigd dat ze ook in Tokio de elektrische kaart gaan spelen. De frigobus was niet zo spannend, deze Serena e-Power is des te interessanter.
Want Nissan bouwt hem niet alleen met elektromotor, ze zetten er ook een benzinemotor bij. Die techniek gaven ze al vrij in de Note e-Power. De range extender dient om de accu te voeden, zodat de rijdbare afstand een pak groter wordt dan wanneer je enkel elektrisch aan het rijden bent.
als in de Leaf
De specificaties van de kleine verbrandingsmotor werden nog niet bekendgemaakt maar naar alle waarschijnlijkheid kan het busje gebruik maken van 150 pk en 320 Nm aan elektrisch vermogen. Dat is dezelfde motor als in de nieuwe Nissan LEAF. De benzinemotor is een 1.2 driecilinder, goed voor zowat 80 pk.
Voor wie die elektrische Serena maar niks vindt, stelt Nissan morgen in Tokio ook een Serena Nismo voor.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden