Citroën en Peugeot zien al een tijdje brood in de commercialisatie van lucht. Perslucht, om precies te zijn. Deze C4 Cactus Airflow ziet die toepassing zijn verbruik omlaag halen tot 2l/100 km.
Wat een dik ding... zo kunnen we Citroën's concept samenvatten. Zo krijgt de Airflow grotere wielen met een apart design en werd ook de splitter onderaan de voorbumper bijgewerkt. Ook achteraan monteert Citroën een spoiler die voor extra luchtdynamiek zorgt. Dankzij onder andere deze aanpassingen werd de C4 Cactus Airflow 20 procent zuiniger en 100 kg lichter dan de productieversie.
Onder de kap zit nog altijd de Puretech 82 driecilinder benzinemotor, die wordt bijgestaan door twee hydraulische pompmotoren. Het geheel werd eerder al eens op de Peugeot 208 HYbrid Air voorgesteld. Wij zijn alleszins al fan van het design. Zo in productie nemen Citroën?
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden