Zo doet Ford het wel vaker, op het vorige salon van Genève toonde Ford de B-Max Concept. Nu, zowat een jaar later, heeft het de productieversie van de B-Max klaar. Erg veel verschilt die niet van de Concept. Zo verdween de grille (die voor de hogere uitrustingsversies gereserveerd is) en krijgen de deuren deurhendels. De grote opening blijft, zodat de instap voor- of achteraan niet verhinderd wordt door de B-stijl.
De B-Max is 11 centimeter langer dan de Fiesta en 32 centimeter korter dan de C-Max. De grootste concurrent voor de B-Max moet de Opel Meriva gaan worden. Onder de kap van de Ford B-Max vinden we de splinternieuwe 1.0 EcoBoost (100 pk of 123 pk) naast de kleinere Duratorq TDCi's van het merk.
De voorstelling gebeurt in Genève, de commercialisering volgt wat later dit jaar.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 2 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 9 uur geleden