Ook vandaag hebben de Duitsers weer iets nieuws te vertellen, dit keer de presentatie van de nieuwe 911 Cabrio.
De coupé moest uitpakken met vernieuwde lijnen en een volledig aluminium body. Beiden bleven bijna ongewijzigd in de carbio variant, zij het dat nu het dak er werd afgezaagd. In de plaats daarvan komt een stoffenkap met een magnesium geraamte. Op die manier wil Porsche het gewicht zo laag mogelijk houden. Hoeveel de cabrio juist weegt geven ze niet mee. Tegenover zijn voorganger geniet deze cabrio van een langere wielbasis. Die zorgt samen met een bredere spoorbreedte vooraan en nieuwe elektromechanische power steering voor betere rij-eigenschappen.
Zoals gewoonlijk toont Porsche ons ook nu eerst de Carrera en diens S variant. De Carrera krijgt nog steeds de 3.4 liter flatsix met 350 pk die via een zeventraps manuele versnellingsbak alles naar de achterwielen stuurt. De Carrera S krijgt een 3.8 liter zescilinder met 400 pk die alsook gekoppeld wordt aan diezelfde zeventraps manuele versnellingsbak. Beide modellen zouden volgens de constructeur minder dan 10 liter slurpen per 100 kilometer. Wil je nog minder verbruiken en iets sneller naar de 100 km/u sprinten, dan kan je ook in deze cabrio's voor PDK kiezen
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 11 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 13 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 17 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 21 uur geleden