Op het salon van Genève werd het ons nog "als geheimpje" verklapt, hierbij is het officieel. De Mazda CX-5 is de nieuwe kleine broer van de CX-7 die zal worden voorgesteld op de IAA in Frankfurt.
Zoals gevraagd in de comments van de rijtest met de Mazda5, hierbij de eerste wagen die het KODO - Soul of Motion-design hanteert. Daarnaast mag de CX-5 ook de SKYACTIV technologie op grote schaal introduceren. Het SkyaActiv-motorenpalet bestaat uit een SKYACTIV-G 2.0 benzinemotor en een SKYACTIV-D 2.2 diesel. De compressieverhouding wordt op een eenzame 14:1 gebracht, een record volgens Mazda. Mazda beweert verder dat de C02-uitstoot onder de 120 g/km zal blijven bij de 2.2 diesel.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 13 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 17 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 17 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 1 dag geleden