Zo doet Ford het wel vaker, op het vorige salon van Genève toonde Ford de B-Max Concept. Nu, zowat een jaar later, heeft het de productieversie van de B-Max klaar. Erg veel verschilt die niet van de Concept. Zo verdween de grille (die voor de hogere uitrustingsversies gereserveerd is) en krijgen de deuren deurhendels. De grote opening blijft, zodat de instap voor- of achteraan niet verhinderd wordt door de B-stijl.
De B-Max is 11 centimeter langer dan de Fiesta en 32 centimeter korter dan de C-Max. De grootste concurrent voor de B-Max moet de Opel Meriva gaan worden. Onder de kap van de Ford B-Max vinden we de splinternieuwe 1.0 EcoBoost (100 pk of 123 pk) naast de kleinere Duratorq TDCi's van het merk.
De voorstelling gebeurt in Genève, de commercialisering volgt wat later dit jaar.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 19 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden